Mind you,this is her blog and she can writes whatever she wants with broken LANGUAGE.

Monday, May 16

kepada sesiapa yang yang bekenaan :D

           Korang rase, korang pernah tak ade timbul atau melahirkan rase ketidak-puas-hatian tehadap manusia lain. Ek eley kau, tak nak ngaku plak, aku lempang laju-laju kang. Aku pun pernah ade perasaan nie. Aku manusia biasa. Kite tak kan pernah lari dari perasaan nie la bhai. Tak puas hati tue akan mendorong kite membuat dosa. Hah, takot tak takot tak. Bile kite rase tak puas hati ngan someone tue, kite akan rase ape yang someone tue buat semue tak betul, ade je salah. padahal org tue memang tak buat salah kat kite pun. Cume mungkin sebab kite jealous ngan ape yand dia miliki. Lain la kalau kau memang ade history-morrie ngan org tue. And org tue memang selalu buat kau sakit hati. Tue dah case lain okay. 
            
           Tapi tapi, nak tau camne nak lari dari perasaan nie. Simple like ABC blakang rumah aku je la bhai. Kau kene besikap natural je. Kalau org tue ade rezeki lebey, kau jgn ah cakap *ala, boley la sebab die tue anak org kaya or ala, memang la die tue sbb die tue tue tue*. Kau just cakap dalam hati kau, mungkin sekarang nie rezeki dia, esok luse mungkin turn aku pula. Kan senang. Tak payah nk sakit hati bagai la. Buat penyakit hati je. And for your information ladies and gentlemen, Allah akan besikap adil pada hambanye. Kalau kau nie jenis penyabar bagai la kan, insyaAllah kau nye reward lagi belipat kali ganda. Tak caya sudah. Aku percaya je. And kalau kau nie jenis tak besyukur, one day Allah boley tarik nikmat yang kau ada dengan sekelip mata. JENG JENG JENG! sila takot ye kawan-kawan. Nanti ade storie-morrie yang i nak share, i will let you know  :D




p/s: sharing is caring kan. but share bf, memang cari nahas jawabnye. sorry la kalau tak suke ke ape, nie just pendapat aku je. tapi tapi, like i care.~LALALALA

4 comments:

Syafika Syahiza said...

Setuju! :)

sukasuki said...

kan kan, PA jgn cmnie tau. not good. nnti potong gaji. haha!

Bella Hairon said...

soalan saya hari ini untuk post kamu 16may_ serius belakang umah kauuuu ade ABC nyah? sedap woo :S

sukasuki said...

tapi takde ah smpi belakang rumah nyah. nmpk sgt nipu nye. HAHA